Powered By Blogger

Thursday, December 2, 2010

:: dewasa vs remaja ::

bila aku fikir-fikir balik, aku rasa aku ni belum cukup dewasa...haha... tapi aku dah tak layak untuk dipanggil remaja...hahaha... kadang-kadang aku rasa aku ni dah dewasa sebab :
  • aku dah ada kerja.
  • aku dah ada duit sendiri.
  • aku dah pakai bil telefon.
  • aku dah ada degree.
  • aku dah abis belajar.
  • aku boleh keluar lepak sampai pagi.
  • aku dah ada janggut.
  • aku kena beli shaver untuk shave janggut.
  • aku dah boleh bawak kereta (auto je la...hahaha).
  • aku dah ada cinta aku sendiri (poyo giler r ayat aku nih).
  • aku boleh settle problem sendiri (insyaAllah).
  • aku boleh pilih baju yang aku suka.
  • aku boleh beli baju dengan duit aku sendiri.
  • aku dah boleh pergi berparty. hahaha....
  • aku dah boleh pergi travel...woot woot!!!!
tapi aku masih jugak rasa macam aku ni budak yang baru abis pmr je...sebab :
  • aku masih mintak duit kat mak aku kalau gaji aku dah abis.hahaha (ni advance je ek)
  • aku masih mintak duit kat kakak aku kalau gaji aku dah abis (ni pun advance gak ek)
  • bapak aku bising sebab aku asyik keluar je (mesti die ingat aku ni baru je abis pmr)
  • parents aku masih kemaskan bilik aku..huhu...
  • aku masih merengek depan parents aku...
  • aku masih tengok kartun.
  • aku suka tengok alat permainan.
  • aku masih ada account friendster...(silly me~ hahaha tapi dah lama tak bukak)

hurm...tapi kan...aku tetap rafiza abd rahman yang dulu..tu je yang tak berubah...insyaAllah..
mungkin aku belum cukup dewasa sebab masih banyak benda yang aku patut belajar...
mungkin aku belum cukup dewasa sebab aku sendiri yang tak nak jadi dewasa..hahaha...
mungkin aku masih seperti budak baru abis pmr sebab aku sukakan zaman remaja aku...
semua tu kemungkinan...

apa-apa pun, life must go on...clap clap...

(picture aku ni macam harammm hahahaha)

p/s : dosa tetap aku sendiri yang pikul sama ada aku dah dewasa atau pun tidak ;)









1 comment: