Sunday, May 15, 2011

:: chinos ::

pernah dengar mengenai chinos?
mungkin bagi kaum perempuan, benda ni dah biasa...
tp untuk kaum lelaki, benda ni sebenarnya dah lama wujud tapi mula mendapat perhatian sejak akhir-akhir ni...
apa chinos ni?
chinos ni adalah potongan sehelai seluar yang besar di bahagian atas (pinggul ke peha) tetapi kecil di bahagian bawah (betis ke buku lali).
definisi ni aku yang buat...hahaha...

aku dah tanya 5 orang mengenai chinos ni dan kelima-lima budak ni dah setuju dengan definisi tersebut...jadi, definisi ini dikira sahih ye..hahaha..dalam menentukan sesuatu definisi, syarat kesahannya adalah apabila terdapat lima orang individu bersetuju dengan definisi yang dicadangkan...begitulah kamus diterbitkan..hahaha...

ok ok...aku bukan nak cakap pasal bahasa tapi aku nak cakap pasal chinos...
yang tu hanya sebagai salingan sahaja..hehe...kita letak ke tepi dulu pasal bahasa ni...



berbalik kepada chinos...chinos ni dah menjadi satu trend baru untuk tahun ni bagi pengikut edaran fesyen...
aku ada beberapa pendapat mengenai chinos ni :

1. chinos ni selesa dipakai sbb chinos ni tak ketat. tak macam skinny jeans...kalau skinny jeans, nak gerak pun rasa susah...lebih-lebih lagi kalau time nak makan..kena makan sikit...haha...

2. chinos ni boleh dipakai sesiapa sahaja....yang kurus, yang berisi..semua leh pakai.....tak terbatas...
aku dah ada beberapa chinos ni...hehehe
jadi, dapatkan chinos anda sekarang...
click je kat TOPMAN & ZARA


p/s : pakailah sesuatu mengikut keselesaan dan situasi =)

5 comments:

  1. nak murah beli kt romp..lalala

    ReplyDelete
  2. siyesh best .. im a bit chub ..

    i had it one .. siyeshly comfort than the jeans

    :)

    ReplyDelete
  3. x brape setuju la psl definisi tu....hehe... chino tu jenis kain sbnarnya,

    ReplyDelete