Powered By Blogger

Saturday, August 6, 2011

:: ramadhan ::

Salam semua..sedar tak sedar, dah nak seminggu kita puasa,kan? Dah masuk bulan ogos dah pun... HªHªHª Dan baru malam ni aku update blog aku pasal puasa. Sambil-sambil tu, meh dengar lagu raya - Kepulangan Yang Dinanti. HªHªHª

Hari ni, aku berbuka ala kadar kat Mcd je. Tiba-tiba aku craving nak makan fries. Ni semua sebab cite kat tv3 siang td. Tapi aku lupa lak tajuk cite tu. HªHªHª Habis je cite tu, aku pun ajak la Wan pergi ke Jusco. Sambil menunggu nak berbuka, kite orang tengok wayang citer The Hangover. Mak ai..giler r cite ni.. Sumpah lucu! HªHªHª korang dah tengok belum? Cepat gi tengok sekarang! Tapi saranan aku, korang tengok selepas berbuka je la. Tak pasal-pasal puasa korang kurang nanti kalau tengok time puasa. HªHªHª

Dari first day puasa sampai la berbuka tadi, aku teramat dan tersangat la nak makan mee jawa. Haish.. Kat seremban ni memang ada mee jawa tapi kureng la rasanya.. Aku nak mee jawa mak aku.. Boleh tak kalau aku pinjam dapur jiran aku sebab nak masak mee jawa??? HªHªHª

Haishhh...Tak sabar rasanya nak balik raya. Hari tu ingat tak nak balik.. Ingat nak raya kat _________ tapi takde respond.. HªHªHª so, dengan usaha yang kuat dan jitu, aku pun memujuk kakak ku untuk membeli tiket.. Dan akhirnya berjaya! HªHªHª "Oooooo, balik kampung..Ooooo, balik kampung..Ooooo, balik kampung..Hati girang.." HªHªHª

Kat rumah aku ni, lagu raya dah lama dah berkumandang.. HªHªHª Dari sebelum puasa lagi, memang dah pasang lagu raya. Bila dah masuk bulan puasa, makin menjadi-jadi la kite orang. HªHªHª Masa puasa hari ke 4 hari tu, aku, wan & jackie dah main bunga api & mercun dah. Kat mane kite orang beli?? Yang tu rahsia. HªHªHª Nanti susah lak kite orang nak cari stock. Hehehe.. Biar tak sempat beli juadah puasa, janji sempat main mercun. HªHªHª Dan hari ni pulak, aku & wan dah beli lampu raya dah untuk rumah ni. Muahahaha.. Lampu tu tak sempat gantung lagi. Dah gantung nanti, aku upload picture ek..HªHªHª Chow!

p\s : Ahlan Wasahlan ya Ramadhan. "Mungkin ini Ramadhan yang terakhir untuk kita. Moga Ramadhan kali ini lebih baik dari yang lepas dan yang terbaik untuk kita. Maaf jika ada terkasar, tersilap kata, terkhilaf perbuatan.​ Salam Ramadhan untuk semua" - Rafiza Ruff Rahman. Selamat Bersahur & Selamat Berpuasa :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments: